

Výzva současného trhu 

Prodej nemovitostí tohoto typu je vždy výzvou. Restaurace a penziony vyžadují specifické kupce – odvážné lidi s jasnou vizí a chutí investovat své těžce vydělané
do náročného podnikání. A právě tento nedostatek zájemců je dnes jedním z hlavních důvodů, proč mnoho podobných nemovitostí zůstává na trhu dlouho neprodaných.

V případě restaurace „Ve Dvoře“ situaci komplikovalo i to, že druhé patro objektu, ve kterém má být ubytovací zařízení, bylo sice téměř dokončené, ale stále ve fázi těsně před dokončením
. Budoucí majitel tak musel počítat nejen s investicí do samotné restaurace, ale také s dokončením ubytovací části, která má sloužit jako penzion.


Na druhou stranu měla restaurace několik nepopiratelných výhod. Podnik byl v regionu velmi dobře známý, a to nejen díky své historii, ale také díky skvělým recenzím. Na Google i sociálních sítích si hosté vychvalovali nejen kvalitu jídla, ale i příjemnou atmosféru. Navíc jeho umístění v klidné oblasti s dobrým přístupem dávalo nemovitosti potenciál nejen jako restaurace, ale i jako ubytovací zařízení. Za mě perfektní je letní zahrádka, kam se vejde až cca 60 hostů.

Prodej této restaurace si vyžádal opravdu speciální přístup. Bylo jasné, že běžná inzerce nebude stačit. Rozhodl jsem se proto využít všechny dostupné nástroje a postupy, které jsem si za více než 20 let praxe v obchodu osvojil.
1. Cílený marketing a vizuální prezentace
Připravili jsme profesionální videa
, která ukázala nejen interiér a exteriér restaurace, ale také její atmosféru, kterou doplňovaly vizualizace ubytovacího zařízení. Bylo důležité přiblížit potenciálním kupcům nejen samotnou nemovitost, ale i její příběh a obrovský potenciál do budoucna.

2. Online a offline inzerce
Nemovitost jsme inzerovali nejen na běžných realitních portálech, ale i na sociálních sítích, kde běžely cílené reklamy zaměřené na podnikatele z oblasti gastronomie a cestovního ruchu. Zároveň jsme investovali i do offline inzerce
– místní tisk, letáky, plachty a osobní oslovení potenciálních klientů, kupců a investorů nejen České národnosti. Například Vietnamská komunita mi dávala velký smysl nejen pro provoz restaurace, ale díky variabilitě prostoru se rázem z restaurace mohla stát například prodejna atd. Možností zde bylo opravdu spousta.

3. Vytrvalost a přizpůsobení strategie
Prodej nebyl otázkou dnů ani týdnů. Bylo potřeba průběžně analyzovat
, jak inzerce funguje, a přizpůsobovat strategii. Neustále jsem komunikoval s potenciálními kupci, odpovídal na jejich dotazy a pomáhal jim představit si budoucnost tohoto podniku.

Šťastný konec 

Nakonec se podařilo najít kupce, který měl nejen zájem o gastro podnikání, ale také jasnou vizi, jak využít potenciál druhého patra jako ubytovací zařízení. Dnes restauraci „Ve Dvoře“ provozuje s úspěchem a již brzy otevře i penzion.

Prodej gastro zařízení? Ano, jde to 

Tento úspěch je důkazem, že i náročné nemovitosti lze prodat – musíte mít ale notnou dávku zkušeností, perfektní strategii a odhodlání. Ono to opravdu dnes není o tom vyplesknout inzerát například na Bazoš a čekat, že se stane zázrak. Neříkám že se zázrak nemůže stát, ale to procento je minimální, navíc pokud se jedná o restauraci, nebo penzion.

Protože prodávat nemovitosti není jen o inzerci – je to o příbězích, důvěře a správného načasování a strategii.