Alex Svoboda – Realitní specialista

Proč na přístupu záleží

Představte si to – máte pozemek v krásné lokalitě, kterého by se majitel rád zbavil, protože jeho životní etapa se ubrala jiným směrem, než tím kdy pozemek kupoval. Jenže i přesto, že ho nabízíte přes dvě různé realitní kanceláře, zájemci se nehrnou. Váš majetek tam leží měsíce, možná i roky, a vy stále čekáte na ten správný okamžik, kdy přijde kupec. Takový byl případ jednoho mého klienta, budeme mu říkat David.

Když dvě realitky nestačí

Ten pán se snažil prodat svůj pozemek přes dvě různé realitní kanceláře, ale bez úspěchu. Obě agentury nasadily klasický postup – inzerát na pár portálech, pár fotek, a čekání. Jenže to nestačilo. Pozemek zůstal viset na internetu, aniž by vzbudil větší zájem.

Když jsem zakázku přijal, věděl jsem že to nebude vůbec jednoduché, ale rozhodl jsem se udělat to jinak. Nechtěl jsem jít cestou nejmenšího odporu. Věděl jsem, že klíčem k úspěchu je pochopení, komu by mohl pozemek nejlépe vyhovovat a jak ho správně prezentovat.

Analýza je základ

Prvním krokem bylo udělat si důkladnou analýzu. Vzal jsem v úvahu lokalitu, velikost pozemku, okolní infrastrukturu a samozřejmě potenciální kupce. Neprodáváte přece jenom kus země – prodáváte místo, kde někdo bude žít, kde někdo bude podnikat nebo investovat. A to je něco, co musíte mít na paměti.

Uvědomil jsem si, že tento konkrétní pozemek by mohl být ideální pro někoho, kdo hledá klid a krásné okolí, ale zároveň nechce být příliš daleko od města. Bylo mi hned jasné, že cílovou skupinou nejsou jen místní lidé, ale i ti, kteří hledají únik z městského shonu – lidé, kteří ocení přírodu a klid.

Reklama, která prodává

Důležitou částí úspěchu byla samozřejmě reklamní a marketingová kampaň. Nestačí jen vystavit inzerát na internetu a čekat, že někdo zavolá. Musíte aktivně pracovat na tom, aby se váš inzerát dostal k těm správným lidem.

Já jsem proto vsadil na cílenou reklamu. Zaměřil jsem se na sociální sítě a vytvořil několik reklamních kampaní, které byly zacílené přímo na lidi, kteří mají zájem o koupi pozemků v klidnějších lokalitách. Také jsem investoval do kvalitních fotografií a videí, které ukazovaly pozemek v tom nejlepším světle, ale přitom zcela pravdivě a bez příkras.

A pak to přišlo

Během pár dní od spuštění kampaně se začali ozývat zájemci. A mezi nimi byl i jeden známý český provoligový fotbalista. Ukázalo se, že pozemek přesně odpovídá jeho představám o místě, kde by mohl mít svůj klidný koutek daleko od rušného světa profesionálního sportu až pověsí kopačky na hřebík.

Výsledek? Pozemek byl prodán. A to rychle a za cenu, kterou si jeho původní majitel přál.

Proč na přístupu záleží

Tento příběh je důkazem toho, že ke každé zakázce je potřeba přistupovat individuálně. Nestačí jenom čekat na štěstí nebo se spoléhat na tradiční metody. Je třeba udělat si analýzu, pochopit, kdo je váš cílový zákazník, a tomu přizpůsobit vaši marketingovou strategii. Být šéfkuchař, který chce udělat jak pro prodávajícího, tak pro kupujícího ten nejlepší gurmáský zážitek.

Sdílet článek: